Tuesday, March 16, 2010

BANYAKKNYA KOJE.......BOLEH KE SIAP NI?

Assalammualaikum,bersua kembali......lame beno dah tak menulis kat sini,keadaan dan situasi yang terlalu sibuk dan terkejar-kejar dengan bermacam2 perkara yg membuat tak berkesempatan untuk berbicara.

Bebenan kerja yg bertambah,membuat aku kekadang riso takut tak tergalas oleh badan dan kemungkinan amanah yg diberikan ini tidak dapat dilaksanakan dengan sebaik mungkin.Walaupun hanya dengan tugas2 harian dirumah namun ianya cukup membuat hati berkata2, takut tidak dapat dilaksanakan tugas2 yg telah diberikan ini.

Memikirkan banyak kerja yg mesti diselesaikan dalam sebulan dua ni tentulah amat merunsingkan aku,Ihtifal peringkat Mukim akan akan diadakan dalam bulan depan,acara yg dipertandingkan tentulah banyak yg hendak di buat homeworknya.Lirik dan irama untuk nasyid belum lagi aku siap gubah pun,ape ke lagi dengan dua tajuk cerita yg hendak direka pulak.Memang sesak memikirkannya...............

Bukan itu saje yg aku fikirkan,mengenangkan murid2 yg terlalu banyak aktiviti di sekolah mereka pada petang hati,membuat aku bertambah gusar...bile nak berlatihnya kalau tiap petang ade aje halnya...

Kalau bab jemaah pulak dah tentulah saban hari bergelumang dengan tugas2 parti....dengan program2 dan berbagai mesyuarat serta menguruskan blog2 parti.

Alhamdullilah anak dah beso2,dapat juge deme nolong2 dalam urusan rumah,setakat memasak tu,boleh le diharapkan juge....yg sulung ade kat umah sementara nunggu dapat peluang sambung belajo...harap2 dapat le dia diterima kat mane2 IPTA.

Rasenya sekian aje le waktu ini,hari ini banyak yg hendak aku selesaikan,petang ni ade mesyuarat kat pusat khidmat...dah tentu sampe lewat petang baru selesai ni..apa2 pun aku berharap segala khidmat yg aku berikan mendapat keredhoaan Allah kerna hanya inilah yg mampu aku berikan demi agama serta mendidik anak bangsa dan merealisasikan impian aku agar tertegakknya ISLAM yang sebenarnya di bumi ini.

Sekian...jumpe lagi...wassalam.


1 comment:

halimkembara said...

kawinkan aje anak tu kak habis cerita