Thursday, December 3, 2009

MEMBANTU MANGSA KEMALANGAN.

Aku sedang mententeramkan mangsa yang terkejut setelah ape yang berlaku,plus ronda sampai 5 minit kemudian.....Beliau menceritakan ape yang terjadi dan agak emosi sikit waktu tu mungkin terkejut.

Keadaan jalan yang basah dan hujan ,menyebabkan jalan licin jadi berhati2 memandu di musim tengkujuh ini......

Suami aku sedang mengeluarkan barang berharga dari kenderaan wanita ini.Lupe lak nak tanye name.....

Kejadian diatas telah terjadi pada waktu aku dan suami mengambil anak dari Kuala Kangsar,apabila keluar sahaja dari tol KK ,lebih kurang 5 atau 6 kilometer kami terserempak dengan insiden diatas. Aku menyuruh suami ku memberhentikan kereta,waktu itu hujan turun dengan renyai2 dan menyebabkan tiada kenderaan yang berhenti walau mangsa telah mengangkat tangan untuk meminta bantuan.

Kenderaan yang dipandu wanita yg bertudung biru bersama rakannya mengalami masalah yang mereka sendiri tak menduga.Katanya pada aku, dia memandu dalam sekitar 80 atau 90 meter sejam aje,tiba2 keretanya hampir melanggar benteng tengah lebuhraya,bila dipotong oleh sebuah kenderaan.Beliau terus ketepi untuk mengelak dilanggar kenderaan lain dan keretanya berpusing dan terus masuk ke dalam longkang.

Walaubagaimana pun kami bersyukur kerana mereka tidak mengalami apa2 kecederaan,dimaklumkan mereka dari Pengkalan Hulu dan hendak pulang ke rumah di Ipoh.

No comments: