Tuesday, December 1, 2009

MENYERTAI PERTANDINGAN ......................

Assalammualaikum,bersua kembali setelah agak lama komputer dibaiki dan dinaiktarafkan lagi supaya lebih menjadi mantap dan lebih cepat untuk diupdate.Kerja-kerja pembaikan di buat di Kuala Lumpur oleh adik ipar yang memang mahir dalam IT dan mempunyai kedai komputer mereka sendiri.Jadi lebih menyenangkan dan mudah untuk mereka melihat ape jua kerosakan dan menambah ape yang kurang,sebulan juge le menungnya dan dua kali juge le terpaksa ke CC untuk membuke email yang dah banyak dihantar.

Aku sambunglah kembali kisah aku kat sekolah menengah ni,setelah aku dah tak berapa minat dalam sukan lagi,disebabkan beberape faktor,aku mencari minat lain pulak,aku banyak menghadiri program agama di sekolah,aku masuk persatuan agama,puteri islam dan yang bersangkutan dengan agama islam semuanya.Disebabkab itulah Ustaz telah melantik aku sebagai Setiausaha persatuan agama islam dan aku juge menjadi Pengerusi Puteri Islam di sekolah.

Alhamdullilah,dengan penyertaan aku itulah banyak program2 sekolah dan di luar sekolah aku turut serta,dan menjadi wakil sekolah di setiap ape jua program yang dianjurkan.Apabila telah ade jawatan sudah tentulah juge aku menjadi sasaran dalam pertandingan yang diadakan,jadi aku menyertai juge pertandingan pidato,bercerita sebagai wakil sekolah ketika itu.Ngetornya tak kire le,tak pernah aku naik pentas,bercakap depan orang ramai....ape lagi memang waktu tu rase nak nyorok je tapi Alhamdullilah le dengan dorongan ustaz dan rakan2 aku berjaye juge le bercakap walau tak le menang tangga teratas.

Semua itu menjadi satu lonjakan pada aku untuk terus berkecimpung dalam ape jua program agama,dan ia juga menjadi satu dorongan yang tak dapat aku ungkaikan dengan kata-kate.Memang indah waktu itu,dan sebagai ketua kite dapat mendidik diri kite menjadi seorang yang bertanggugjawab dan kite sentiasa akan menjadi perhatian orang lain.Jadi bile kite terasa diri kita diperlukan untuk berbakti,persiapkan diri,bersedia untuk merubah menjadi yang lebih baik,bukan untuk menonjol diri tapi membaiki diri untuk lebih berdisplin dan bertanggungjawab.

Ape jua yang berlaku ade hikmah disebaliknya,dan aku akan ceritekan satu kisah tragis yang berlaku di waktu aku tingkatan 5,jadi nantikan kisahnya.Jumpe le lagi......................

No comments: